Wat vinden bewoners en medewerkers van Miezaan?

Home / Wat vinden bewonders

Bij Miezaan draait alles waar we ons voor inzetten om de cliënten, oftewel, bewoners. Onze inspanningen en hoe deze worden ervaren kunnen daarom ook het beste door hen omschreven en beoordeeld worden. We hebben dit onderzocht middels een cliënttevredenheidsonderzoek in oktober 2021. De resultaten werpen een zeldzaam licht op de zorg die wij leveren en waar wij elke dag met trots voor staan: Samen Dragen.

Lees hieronder over de ervaringen van onze (ex-)bewoners met Miezaan.

Wat zeggen onze bewoners?

“Als ik nu niet bij Miezaan zou zitten was ik de pineut geweest. Dus ik waardeer het diep hoe jullie me weer uit de brand helpen. Na mijn slechte ervaringen met hulpverlening en instellingen bewijst Miezaan wel dat er nog wel echt organisaties zijn die mensen echt oprecht willen helpen!”
– bewoner Miezaan, augustus 2021

 

Wat zeggen onze medewerkers?

Onze medewerkers verlenen de unieke zorg die onze bewoners zo hard nodig hebben. Alleen als onze medewekers zich veilig, prettig, gestimuleerd en vrij voelen om hun werk uit te kunnen voeren, zal onze zorg de kwaliteit hebben waar Miezaan voor staat. In oktober 2021 is er een medewerkerstevredenheidsonderzoek gehouden in samenwerking met Effectory. De resultaten waren overtuigend positief, maar ook werd er waardevolle feedback gegeven. We waarderen deze input en hebben een werkgroep samengesteld om actiepunten op te stellen en verbeterplannen door te voeren. 

Lees hieronder over de ervaringen van onze (ex-)bewoners met Miezaan.

De response rate was 74%.

  • Werkgeverschap, vertrouwen sociale veiligheid en de organisatierichting van Miezaan werden beoordeeld met een 8! 
  • Werkplezier (algemeen) werd beoordeeld met een 8,5 waarbij ‘zinvol werk’ als hoogste werd beoordeeld met een 9,3!
  • Welzijn en werkdruk scoorden een 7,2.
  • Teamdynamiek, -samenwerking en -prestatie werd beoordeeld met een gemiddelde van 6,9.
  • Organisatieleiderschap, -strategie en -cultuur kreeg een 8!
  • Diversiteit en inclusie werd beoordeeld met een 8,2!
  • Ondernomen acties naar aanleiding van gegeven feedback werd beoordeeld met een 7,2.

Trotspunten:

  • Klantfocus binnen mijn organisatie: 78,6%
  • Miezaan als werkgever en Miezaan’s visie & doelen: 64,3%
  • Cultuur en teamdynamiek: 50%

Miezaan zet zich goed in voor haar cliënten.”

“Zij geven het voorbeeld van het zijn van een goede werkgever. Ze staan naast je, denken met je mee en coachen je waar nodig.”

“Mijn werkgevers steken veel tijd en moeite in de organisatie. Zij zijn erg betrokken, wat ik ook fijn vind.”

“Miezaan geeft positiviteit af.”

“Je kan hier letterlijk jezelf zijn, je wordt geaccepteerd zoals je bent.”

“Binnen mijn organisatie zijn veel verschillende culturen te vinden en kan iedereen goed met elkaar overweg.”

“De visie en de doelen sluiten erg op elkaar aan. Met nadruk op balans wat het bedrijf probeert te creëren in het leven van de cliënten.”

“In vergelijking met andere jeugdzorginstellingen doelt Miezaan echt op de toekomst van de cliënt en halen zij het beste uit hen.”

“Er heerst binnen de organisatie een goeie sfeer en er is vertrouwen.”

“Het klikt over het algemeen goed tussen iedereen in het team. Er is altijd een fijne sfeer en we leren elkaar steeds beter kennen.”

“Er is binnen Miezaan een goeie samenwerking waardoor er goed werk wordt geleverd.”

“Ik merk dat het een positieve invloed heeft op de cliënten.”

 

Verbeterpunten:

  • Communicatie binnen mijn organisatie: 69,2%
  • Beloning en samenwerking: 30,8%
  • Miezaan als werkgever, teamdynamiek, werkomgeving en werkdruk: 15,4%
Bij Miezaan leggen we de lat hoog en en gaan voor een zo goed mogelijke resultaat. Als we het binnen ons team niet kunnen, dan zoeken we hulp. Intern hebben we een werkgroep opgericht. Zij behandelen klachten en stellen verbeteractieplannen op.