Home / Wat vinden bewonders
Bij Miezaan draait alles waar we ons voor inzetten om de cliënten, oftewel, bewoners. Onze inspanningen en hoe deze worden ervaren kunnen daarom ook het beste door hen omschreven en beoordeeld worden. We hebben dit onderzocht middels een cliënttevredenheidsonderzoek in oktober 2021. De resultaten werpen een zeldzaam licht op de zorg die wij leveren en waar wij elke dag met trots voor staan: Samen Dragen.
Lees hieronder over de ervaringen van onze (ex-)bewoners met Miezaan.
“Als ik nu niet bij Miezaan zou zitten was ik de pineut geweest. Dus ik waardeer het diep hoe jullie me weer uit de brand helpen. Na mijn slechte ervaringen met hulpverlening en instellingen bewijst Miezaan wel dat er nog wel echt organisaties zijn die mensen echt oprecht willen helpen!”
– bewoner Miezaan, augustus 2021
“Ik heb me welkom gevoeld bij Miezaan. En het is uitgegroeid tot een gevoel van het hebben van familie.
Met Miezaan’s hulp sta ik waar ik nu sta. Zelfstandig wonend en de opleiding volgend die ik altijd wilde. Bedankt Miezaan.”
– bewoner D.
” Ik wou graag uit huis, maar niet in een groep waar ik al mijn vrijheid kwijt zou raken. Ik werd thuis Begeleidt door PJG. Via hen ben ik in contact gekomen met Miezaan. mij eerste gesprek ging super goed had meteen een klik met de bewoners en begeleiders. Miezaan heeft me alles geleerd wat je nodig heb om zelfstandig te worden. Bijvoorbeeld koken wassen en noem maar op. Dat ging dan ook met vallen en opstaan. mede door mijn doorzettingsvermogen en de top begeleiding is het na anderhalf jaar gelukt om zelfstandig te worden. Hierna werd ik ingeschreven voor een opstap woning. Na 10 weken heb ik de opstapwoning gekregen en daar woon ik nu bijna 2 jaar. Het gaat super goed.
Ik weet niet veel zeker, maar 1 ding weet ik wel. Zonder Miezaan was het niet goed gekomen. Ik ben hun tot op de dag van vandaag dankbaar wat ze voor mij hebben gedaan. alleen maar liefde voor deze top instantie.”
– bewoner G.
“Dank Miezaan voor jullie betrokkenheid en goede zorgen. Het heeft me zeker geholpen om uit een dal te komen.
Wat betreft het ambulante daar mogen jullie wel aan werken om ook dat zo goed te doen zoals jullie het beschermd wonen doen. Erg bedankt voor jullie hulp en de toeleiding naar de opstapwoning die nu uiteindelijk van mij is.
Blijf zo doorgaan.”
– bewoner anoniem
“De woorden “samen dragen” hebben voor mij een grote betekenis gekregen.
Samen hebben we mijn problemen gedragen. Ik ben nergens met zoveel respect bejegend. Ondanks dat ik er een potje van maakte bleven jullie mij helpen en in mij geloven.
Dank daarvoor.”
– bewoner A.
Onze medewerkers verlenen de unieke zorg die onze bewoners zo hard nodig hebben. Alleen als onze medewekers zich veilig, prettig, gestimuleerd en vrij voelen om hun werk uit te kunnen voeren, zal onze zorg de kwaliteit hebben waar Miezaan voor staat. In oktober 2021 is er een medewerkerstevredenheidsonderzoek gehouden in samenwerking met Effectory. De resultaten waren overtuigend positief, maar ook werd er waardevolle feedback gegeven. We waarderen deze input en hebben een werkgroep samengesteld om actiepunten op te stellen en verbeterplannen door te voeren.
De response rate was 74%.
Trotspunten:
“Miezaan zet zich goed in voor haar cliënten.”
“Zij geven het voorbeeld van het zijn van een goede werkgever. Ze staan naast je, denken met je mee en coachen je waar nodig.”
“Mijn werkgevers steken veel tijd en moeite in de organisatie. Zij zijn erg betrokken, wat ik ook fijn vind.”
“Miezaan geeft positiviteit af.”
“Je kan hier letterlijk jezelf zijn, je wordt geaccepteerd zoals je bent.”
“Binnen mijn organisatie zijn veel verschillende culturen te vinden en kan iedereen goed met elkaar overweg.”
“De visie en de doelen sluiten erg op elkaar aan. Met nadruk op balans wat het bedrijf probeert te creëren in het leven van de cliënten.”
“In vergelijking met andere jeugdzorginstellingen doelt Miezaan echt op de toekomst van de cliënt en halen zij het beste uit hen.”
“Er heerst binnen de organisatie een goeie sfeer en er is vertrouwen.”
“Het klikt over het algemeen goed tussen iedereen in het team. Er is altijd een fijne sfeer en we leren elkaar steeds beter kennen.”
“Er is binnen Miezaan een goeie samenwerking waardoor er goed werk wordt geleverd.”
“Ik merk dat het een positieve invloed heeft op de cliënten.”
Verbeterpunten:
Kinderhuissingel 24, 2013 AS, Haarlem
06-30715708
06-44630771
Intake cliënten: 06-15310237
info@miezaan.nl
76590003
NL12RABO0312505612
Ontwerp:
06-30715708
06-44630771
Intake cliënten: 06-15310237
info@miezaan.nl
76590003
NL12RABO0312505612
Ontwerp: